Fälttest

Idag hade vi examination i fälttest. Får börja springa först om ett par veckor men eftersom suget av att röra på sig är alldeles för stort tog jag beslutet att dra på mig utrustningen och gå runt.

Ett fälttest innebär att man har uniform eller motoroverall på sig med kängor, hjälm på huvudet och kroppskydd, stridsväst och vapen. Det skall finnas 4 magasin i nån av fickorna och 1 liter vatten skall vara påfyllt i en vätskebehållare som vi har fått ut, den lilla påsen med vapenvårdskitet skall även vara med.
Kraven är olika beroende på vilken tjänst man har och den som jag har sökt till är att springa 2km på 11.30.
Jag gick runt på 13.42, kan känna mig hyfsat nöjd med det!
Kommer nog bli rätt lugnt när det blir dags för mig att springa det sen, kändes helt okej idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0