Dags att tvätta

Idag hade jag bokat tvättstugan. När jag kommer ner är såklart den nyckeln borta och jag står och bannar personen ifråga och funderar på att skriva en arg lapp till min idiot till granne som tagit tvättnyckeln när det redan är bokat. Tack och lov behövde jag inte vänta speciellt länge förrän jag hör några släpande steg från korridoren i källaren, troligen nån med tofflor.
Och det var det. En liten asiatisk dam som inte kunde ett ord svenska och som verkade tro att vi kunde dela på tvättiden och använda varsin maskin. Jag frågade om hon  hade nyckeln och fick den, varpå hon följer med in i tvättstugan med sin tvätt. Hon nickar och svarar ja på precis allt jag säger. Kanske skulle sagt åt henne att städa min lägenhet?
Hursom så frågade jag om hon kunde engelska och det kunde hon ju....inte. Så efter många om och men tror jag att jag lyckats få henne att förstå hur man bokar tvättid och vilket datum som var hennes genom att visa både på tavlan och i min almenacka...händer det igen vet jag vilken dörr jag skall knacka på iaf...

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ha Ha, det kan inte varit helt enkelt att förklara. Skulle varit kul att höra på det samtalet :-)

2011-05-07 @ 12:06:00
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0