Zzzz....

Dags att ta igen lite sovtimmar tror jag allt. Blev en stressig fredag med flera tågbyten och onödigt många timmar för att ta sig ner till Värnamo.
På lördagen sen var hela familjen hemma på Sjöhemmet igen och Jenny lägger dagens citat;
"Jag har sex, med Challe"
Har man inte hört resten av konversationen kan det bli väldigt konstigt, och det blev det ju ändå...för min fråga var ju hur många hästar hon hade att rida just nu där hon jobbar nere i Skåne. Och för er som inte vet vem Challe är så är det en av Mammas uppfödningar, en häst alltså.

Släkten kom klockan två och jag fick både fotbad och grytor, välbehövligt! Och även pengar som kan vara bra att ha sådär i slutet av månaden...och även direkt i anslutning till löning så att man kan ta sig i kragen och få hem någon som tapetserar, eller iaf köper en taklampa nån gång! Men snart är det sommar igen, då kanske man kan vänta tills vintern med det....eller ;)?
Åkte med Farmor och Farfar till Jönköping, hoppar av vid stationen för att åka hem till Skövde igen och skall fylla på min mobil på pressbyrån innan jag åker och upptäcker att jag tappat plånboken. Och där står jag, utan pengar på mobil eller några i fickan..."Jag skall ha halebopkontant 100:-.....Helvete det skall jag inte alls!" Ungefär så lät den konversationen och två sekunder senare hade jag rusat ut ur butiken för att kolla att dom verkligen hade hunnit åka och såg precis bilen köra ut från parkeringen...Ett sms till vardera förälder som får ringa upp Farfar och bara ett par minuter senare kom bilen tillbaka igen. TACK OCH LOV!
Missar inte tåget och är hemma en stund efter 7...Då kom Sara och vi går ut och äter på Mango's för att fira våra födelsedagar litegrann, hon fyllde ju trots allt 30 veckan innan!
Lite rödvin hemma hos mig under tiden vi gjorde oss i ordning och sen bar det av till Bogrens där jag inte vågat räkna riktigt hur mkt jag drack...lite ångest men det var skönt med en rejäl urladdning. För det fick jag minsann!

Dagen efter hade jag lovat en kompis och hans sambo att äta frukost på Rådhuset vid klockan tio! Och eftersom vi hamnade på efterfest jag och Sara undrade jag först hur vi skulle orka ta oss upp så tidigt när vi inte var hemma förrän 6 på morgonen...men klockan 9 vaknade jag av att hon var uppe och duschade. Då var det bara att sätta igång själv också.
frukost i ca 2.5h och sen en promenad till P4 för att träffa Anna som jobbade och där satt vi i ett par timmar till och gick sen en liten runda upp mot Deluxe där vi åt en god och välbehövlig pizza, gick en runda till och sen hem igen där jag skulle skriva uppsats. När den var klar tittade vi på solsidan.

"Jaha...Älskling vi skall gifta oss idag. High Five."
"Kan vi inte bara skita i det...?"
"Jo. Vi skiter i det"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0