work work!

Igår stod jag Bogrensbaren. Inte jättemkt folk och vi som skulle stå där fick agera plock uppe på Harrys innan vi öppnade en stund innan Barbados började spela.
Trots att det inte var överdrivet med folk lyckades jag träffa på lite kändisar ändå - alltid roligt!
En kille var rolig och frågade hur mkt ett helrör kostade. Efter att ha fått veta priset tyckte han att det var alldeles för dyrt, gick iväg en stund och kom sen tillbaka och sa att det var dyrare än i både Stockholm och Göteborg men köpte ett efter lite funderande ändå. Det roliga i det hela var att han kom för att köpa ett till sen lite senare på kvällen =).
En annan kille som stod på "min sida" baren hade fått hjälp av han som jag jobbade med och sa att han hade gett dricks till honom, tittade en sekund på mig, såg ut att få dåligt samvete och gav mig en femtiolapp också...undra om han såg att vi la pengarna i samma hink?

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Är ett helrör samma som en hel flaska eller vad är det? Säkert dum fråga men...

Dricks är ju aldrig fel och kul att du får jobba och utöva dina kunskaper som bartender :-)

2011-03-12 @ 10:46:44
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja det är rätt, en hel flaska får man och lite glas och blanddryck till. Kanske borde ha skrivit med en minibeskrivning?

Ja det är jätteroligt! Ikväll gör jag mitt 6:e och sista provpass så håll tummarna ;)

2011-03-12 @ 11:10:51
URL: http://hermanamayor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0