Villingsberg

I veckan har det varit plutonsstrid i Villingsberg som ligger precis utanför Karlskoga. Vädret var bra första dagen (till allas förvåning), men övergick såklart till snöblask och snö snett nedifrån istället för rakt ner som det gör på alla andra ställen i det här landet....Men det är så det är och bara att gilla läget.
Det var nyttigt för många att öva under veckan. Själv gick jag tyvärr bara bakom hela tiden eftersom jag fortfarande inte är riktigt bra. Men man lär sig på att gå bakom också, iaf de två första dagarna...den tredje kan jag tyvärr inte säga att jag gjorde det...den där förkylningen som gått runt i plutonen och gruppen kom tillbaka till mig i onsdags...murphy, jag tycker inte om dig! Så jag var mest trött i kroppen och ville åka hem...
Synd också att det var sista skjutningarna innan vi har gruppchefsexaminationen! Får försöka hitta lite tid med någon som kan lyssna på lite ordrar och annat när vi är lediga någon kväll.
Nu är det däremot dags att plugga på ledarskapsprovet som är på måndag! Undrar hur många i vår pluton som det kommer gå bra för, inte haft bästa förutsättningarna för att plugga den här veckan när vi har varit iväg, haft kvällstjänst etc...Blir en helg med näsan i böckerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0