Veckan i stort

Kortare sammanfattning av veckan.
I måndags var det filmvisning. En film som visade hur en grupp amerikanska soldater jobbade i Irak år 2005 och efteråt hade vi reflektioner över händelserna i filmen.
Under morgonen på plutonens timme kom även förfrågan upp ifall nån var intreserad av att bli vett och etikett kadett på plutonen (det skall vara två på varje pluton). Det var inte nåt jättedriv och det verkade inte som att någon var intreserad alls. Jag anmälde mig frivilligt och en annan som körde vasaloppet blev vald för att han inte kunde protestera...det verkar dock som att han inte tycker det verkar helt tråkigt ändå. Vi kommer ju se till att det blir en hejdundrande examensbal när det är dags för det!
Under tisdagen hade vi en stressövning där alla nog uppfattade det väldigt olika. En del kände större stress och andra mindre. Allt är ju beroende på hur man är som person och vad man har varit med om tidigare.
Onsdagen handlade om döden och torsdagen om avlastningssamtal.
Idag har jag agerat funktionär och tagit tiden på hela plutonen om sprang 5km. Det gick bra för många! Roligt att se! Man var lite sugen på att själv springa, men det får bli en annan gång. Träning kommer man ju hinna med en del under våren.

I eftermiddag kom en av tjejerna som jag jobbade med nere i Kosovo och stannar här till söndag. Blev en hel del prat och ett restaurangbesök på Riviera för att sen gå vidare till Mummel. Hon för rödvin och jag alkoholfria Mojito's. Riktigt gott! Det får bli en tidig kväll känner jag, med sovmorgon imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0