En fredag på Sjöhemmet

Min planering när jag var hemma vara att tillägna det åt hästar och studier. Jag hade även lovat att titta på Jägarns nyinköpta villa som inte ligger så långt ifrån där mina föräldrar bor, och träffa Emelie någon gång under veckan. Men det är ju inte så mkt...Det enda jag hade i planeringen från början var ju in- och utsläpp av hästar, mocka deras boxar och faktiskt hinna rida Chilla alla dagarna då suget för det är ganska stort just nu.
Det blev ingen ridning och besöket hos Jägarn var trevligt även om jag kände mig stressad, fick bli en lunch med thaibuffé i Ljungby där jag samtidigt passade på att inhandla lite frukost så att Jonna hade någonting hemma när det var dags för henne att ta över dagen efter och sen åkte vi hem till honom på en kopp kaffe efter att han visat sitt stora projekt.
Charm den busen hade ju såklart tuggat sönder den delen av bandaget just den här dagen och jag la ett nytt på honom lite provisoriskt inför kvällen när de andra skulle komma...bättre att det är någonting och att det byts samma dag än att jag börjar krångla med kompresser för 200:- styck och att det blir fel ändå...han var tillräckligt hispig när jag skulle göra det själv...sved nog när jag rengjorde och sen ville han inte stå i gången.
På kvällen sen tog det lite extra tid och jag hann inte mer än börja skriva arbetet förrän Emelie kom.
Men för att tjäna tid även här lagade jag maten under tiden som vi hann prata lite...Sen blev det powerpointsarbete hela natten ända fram till morgonen...Hampus undrade nog vad jag höll på med egentligen som var uppe så sent. Men klart blev det! Bara uppsatsen kvar och den skrev jag under liten del av lördagkvällen efter att ha kommit hem från ett litet stopp i Jönköping och under dagen på söndagen. Det svåra var inte att skriva om nåt utan hur man skulle formulera det...jag kan ingenting om hur man skriver riktiga uppsatser. Behöver jag verkligen kunna det inför mitt kommande jobb ens?
Han som rättar vet förmodligen inte såna där saker heller så jag hoppas att det blir ett stort och fint G när jag får tillbaka det i facket sen =)

Nästa gång det är dags att passa hästar skall jag ha sett till att göra alla arbeten innan iaf, man vet ju aldrig vad som kan hända =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0