Dålig natt...

Först och främst somnade jag alldeles för sent, och vid halv 3 kommer Lakritz in i rummet, givetvis jamar han så högt att jag vaknar. Då skall han hoppa upp i sängen och gosa. Vad tänkte han med där!? Men man har ju inte hjärta att kasta ner honom utan lider istället hellre lite den stunden han kloar på min kropp som en diande kattunge. Kanske han skulle somna efter en stund? Eller...? Det var nog snarare så att när jag nästan somnat och slutat klappa honom på ryggen så var det hela inte så roligt längre och han hoppade ner på golvet och försvann någon annanstans i huset...
Efter nästan exakt en timme kommer han in i rummet igen och väcker mig för andra gången. Då är han kissnödig och kan absolut inte hålla sig ett par timmar till....Mitt blödiga hjärta drog mig upp ur sängen för att släppa ut honom och önskade att han inte hoppar upp och jamar utanför sovrumsfönstret när han vill in igen som han brukar göra på sommaren...Önskan slog in!
Däremot fick min dator eget liv och startades upp/om och såklart fick jag vakna till av det härliga windowsjludet...en smärre ansträngning senare och datorn var avstängd helt. Och utifall att, såg jag till att ljudet var avstängt...Jag somnade om igen, förhoppningsvis för en sista gång den natten innan det var dags att gå upp.
Men icke. Johanna skall ju såklart börja drömma mardrömmar mitt i alltihopa. WHY GOD? WHY!?

Jag drömde att Hampus var tvungen att följa med mig till skolan av nån anledning, där är det en kille jag inte känner igen som skall spela cool i en stor fräsig vit bil genom att sladda runt på en parkeringsplats utanför en mack eller nåt liknande. Hampus sprang omkring utanför medan jag var inne i butiken och hälsade på alla som kom precis som han brukar göra. Killen i den vita bilen har kört fram sin bil och Hampus springer fram för att hälsa varpå killen drar iväg och Hampus blir rädd, springer ett par steg och blir sedan överkörd.
Killen som kör bilen stannar lite längre bort och det är svårt att avgöra ifall han ångrar det han gjort eller om han står och skrattar åt händelsen...
Jag sprang iaf ut ur butiken och ser att ena baktassen ligger bredvid och det rinner en massa blod från stumpen som är kvar av hans ben. Typiskt att det här skall hända när han är med mig någonstans!
Samtidigt som jag trycker på stället där mest blod kommer ifrån ringer jag till 112 och frågar om en veterinär som kan komma till Motala (av nån anledning var jag där när det hände...).
Sen vet jag inte hur det gick, eftersom jag vaknade, tack och lov...kanske för att Hampus kom in i rummet.

Någon timme kvar att sova innan klockan ringde, den tog jag vara på!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Men fy vilken hemsk dröm!

2011-01-22 @ 20:02:18
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0