Blivit med gård

Eftersom kompanichefen inte ville ge mig ledigt 3 dagar befinner jag mig nu på sjöhemmet, medan hela släkten är på Gran Canaria för att fira pappaas 50-årsdag. Fick uppgiften att ta hand om allt fram till på lördag förmiddag...undrar jag hur detta skall gå!?

Mockade hela stallet i alla fall och höll Charm sällskap som står på boxvila just nu då han rev sönder hela boxen häromdan pga att han blev rädd för snöras...
Sen packade Carolien och hennes Mamma mitt ensilage - snällt! Och på kvällen kom Åsa och hjälpte mig ta spruta och ta tempen på Charm. Han hade 37.2 så nu slipper du undra Mamma ;)
Skottade till utanför lilla dörren så att man kan gå ut och in där också, lite smidigare, men det tog sin tid!
Jag gjorde i ordning all mat och sen gav Åsa det när hon rastat sina hästar i ridhuset.
Dag 1 avklarad. Fortfarande vid liv! Får se hur det går imorgon...då skall jag ta ut hästen som studsar i boxen, får hoppas att hon är lika morgontrött som jag är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0