Solarieöarna..

tog en tripp til Solarieöarna igår...det finns ett solarie på soldathemmet här i Eksjö.
Eftersom det bara kostade 30:- för 21 minuter tänkte jag att det var en bra idé att kunna sola flera dagar i sträck nu, passa på för att det är så billigt!
Jag betalade, la mig och njöt den korta stunden och på kvällen kände jag mig nästan bränd...När jag vaknade på morgonen kokade hela ansiktet och det var typ uppsvullet så bränd var jag. Tack och lov har vi varit utomhus hela dagen så det har svalkat skönt, men så fort vi kommit in igen har jag blivit tokvarm!

Men tjejen, tänker du nu. Om man solar i februari månad kanske man inte skall sola så länge som 21 minuter...
Grejen är den att jag solat hela vintern (den dag jag kommer på ett billigare och hälsosammare sätt att bli av med finnar på skall jag sluta sola så mkt...) och då 30minuter åt gången, ibland flera dagar i rad, utan att bränna mig en endaste gång. Vad är grejen?
sjukt snyggt att vara sönderbränd i ansiktet när jag skall provjobba till helgen också...

 


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Antingen solar du annars på ställen där de byter rör för sällan så de inte ger vad de ska eller så kanske detta var några billiga sämre rör som inte har rätt skydd för de farliga strålarna?

2011-02-04 @ 08:55:45
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0