Sj....

...SJ, på riktigt...vad fan sysslar ni med?!

I helgen har jag varit hemma hos mina föräldrar och eftersom jag skulle tillbaka till skolan på söndagkvällen och hade lite att göra hemma innan tyckte jag att 9.18 tåget passade bra som skulle vara framme 12.25 i Skövde.
Jag åker med tåget som går precis som tidtabellen sagt kl 09.18. Men när jag kommer fram till stationen i Jönköping där jag alltid byter står det att nästa tåg går mot skövde 11.59. Vad hände med tåget 10.55?
Det står ingenting om förseningar heller så jag går till en av de två bokningsmaskinerna för att kolla att allt verkligen stämmer. Och i den står det att nästa tåg är just 11.59.
Märkligt när det på internet kvällen innan stod 10.55. Det är ganska stor skillnad när man väntar!
Eftersom inte det tåget finns med börjar jag fundera lite mer och kollar om tåget jag hade åkt dit med fanns med i tidtabellen. Men inte det heller!
Det första tåget som gick den dagen var 09.53 Värnamo-Alvesta.

Så vilka tidtabeller skall man lita på egentligen är ju frågan!? Jag blir så TRÖTT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0