Livräddning och simning

I förmiddags hade vi lite fys tillsammans med ett av våra nya befäl. Vi skall ju tydligen ta nåt fältidrottsmärke där det ingår en hel del olika moment varav vi började med simningen idag.
Det började med livräddning där man skulle kasta i en boj och simma 25m för att rädda en person som låg under vattnet och få i denna på rätt sätt i bojen och sen simma tillbaka.
Guld var på 1min 50s och jag lyckades på 1min 24s så jag känner mig ganska nöjd. Jag som nästan oroade mig för att klara 3min som bronset låg på... Frågan är om han jag räddade var det när jag inte såg nåt under vattnet och fick tag i badbyxorna som jag drog i halva vägen upp till ytan. Tur att jag tog tag på rätt ställe, annar skanske det kunde blivit lite pinsamt...

Sen var det dags att simma 1500m (60 längder). Guld var på 30min och silver på 37min. Lyckades precis med silver. Även om det är bra så vart jag inte helt nöjd, det kunde gått fortfare om det inte varit så att en pluton delade på två banor. Jag lyckades simma om personer flera gånger, men i många fall låg man bakom utan att kunna ta sig förbi...får väl prova själv någon gång bara för att se om jag hade kunnat klara guld.
Nu har jag träningsvärk i nacken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0