Because I'm high...

Var nog hög på medicin när jag skrev sist för jag trodde in i det sista (5 minuter innan dagens början) att vi skulle ha övningen med trafikolycka och att det var torsdag idag. HELT säker!
Istället för en dag ute (som jag planerat för och dragit på mig långkallingarna) så var det en hel dag sittandes på rumpan och se powerpoint efter powerpoint.
Sjukvård är ju helt klart intressant, men det var mkt som var repetition från det man tidigare har lärt sig. Det som egentligen var nytt för mig var hur man lägger ett förband på en skadad hals. Självklart en del av teorin också, men det mesta var gammalt (ABCDE). Det som var mest intressant var att se bilder på personer som fått olika skador (knivar genom hals, rygg, bröst, skjutna etc), riktigt vidrigt men nyttigt!
Imorgon är det alltså egna övningar där vi kommer anordna en trafikolycka i min grupp.....eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0