sushikyckling och strykta utbildningar

En ny vecka på kvarn efter en vecka i Skillingaryd där vi hade UGL (Utveckling Grupp Ledarskap).
Det var bra även om det kan bli lite mkt att sitta i en ring och prata känslor och hur man känner för den känslan man just beskrivit osv från morgon till kväll. Men jag tror att alla fick ut någonting av veckan, men olika mkt.
Och det enda som egentligen var negativt där var väl Sodexho som fixade 25st matförgiftningar sista kvällen. Om det var tack vare dålig sallad eller deras sushikyckling får de själva avgöra, för inte var det vinterkräksjukan!

I måndags hade vi samling i stora salen med alla plutonerna för en genomgång.
Vinterutbildningen i Arvidsjaur som skulle vara vecka 8-9 har strukits helt. Tråkigt att inte ha fått uppleva det,
och synd om alla som skall upp till Boden utan att någon gång jobbat i sådan miljö. Grattis!
Vi kommer heller inte att få någon instruktörskurs i SIB:en (strid i bebyggelse), då de reducerar den utbildningen. Väldigt tråkigt då det känns aktuellt och värdefullt att ha den utbildningen.

Andra ändringar i schemat är att jag förmodligen är ledig nästa vecka medan en del har fordonsutbildning.
Det är fortfarande lite oklart ifall jag skall vara kvar eller inte då ett befäl läser upp namn från en lapp där jag inte finns med och jag hittar en annan lapp där mitt namn står med en stund senare. Överraskning på fredag vart min biljett går kanske? Vi skall även ha hemstudier v.40.

Den här veckan har vi utbildningskontroller och dagen har erbjudit enskild orientering, lite engelska, avståndsbestämning/bedömning, p-skott, handgranat, ammunitionskännedom, minor och radio. 
Så för att inte bara skriva negativt om skolan så måste jag säga att det här faktiskt är bra. Alla har väldigt olika erfarenheter sen tidigare och det märks att även om man har utbildning på en del sen tidigare så behövs verkligen en uppfräschning!
Vi har även fått ut en uniform! Även om vi inte kan använda den eftersom vi inte har några märken att sy på,
så vi går just nu omkring i en värdig motoroverall.
Det var alles för idag ha en skön kväll!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det var på tiden att det blev en uppdatering ;-)

Kollar ju varje dag....

Har du planer på att komma hem lite då om du ska vara ledig?

2010-09-21 @ 19:20:05
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0