Skolflicka på nytt då

Då var man tillbaka i skolbänken igen efter några år på vift. Vilket har varit riktigt bra år! Men nu var det dags att ta ännu ett steg fram så att man kan börja jobba "på riktigt" och inte bara skriva ettårskontrakt. Kan ju kännas lite tryggare...

På schemat är det helt andra ämnen än det var sist jag gick i skolan. Då var det samhällskunskap, religion, svenska, naturkunskap och en drös andra ämnen som man såg till att få någorlunda betyg i.
Nu är det utbytt mot Krigsvetenskap, Militärteknik och Militärengelska. Praktiska övningar flera dagar i veckan och i december 2011 är tanken att jag skall slänga kadettvinklarna i sjön och vara klar 1:e sergeant.

Utbildningen kommer att ske på Kvarn som ligger utanför Borenserg i Östergötland. Där har jag blivit tilldelad ett rum som inte riktigt har den standarden man kanske är van vid. Området är placerat någonstans mitt i ingenmansland känns det som och allt jag hört om stället sen tidigare stämde!
Men jag försöker hålla positiv anda och tänker att jag kommer vara riktigt vältränad när jag åker därifrån.
Man kan nog jämföra det lite som i Kosovo, det blir vad man gör det till.

Eftersom vi inte har träffat så många av lärarna eller haft några lektioner har man inte hunnit få någon bild av hurdan utbildningen är, det återstår att se på måndag!



Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Då får du uppdatera oss i morgon :-)

2010-09-05 @ 21:10:44
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0