Konstigt mail!

För ett tag sedan fick jag ett väldigt konstigt mail av någon snubbe...Har du hört talas om det här innan? jag har ingen aning om vad det kan handla om nämligen och tycker att det verkar skumt.

"Förslag till överföring av medel,

Det är förståeligt att du kan vara lite orolig eftersom
du inte känner mig, men jag har en lukrativ affärsverksamhet
förslag av ömsesidigt intresse att dela med dig. Jag fick din referens
i mitt sökande efter någon som passar min föreslagna affärsförbindelsen.
Jag är Mr. Patrick K. W. Chan, verksamhetschef för Hang Seng Bank Ltd,
Sai Wan Branch, Hong Kong. Jag behöver att du hjälper mig att utföra en
affärsprojekt från Hong Kong till ditt land. Det innebär att överföring av
pengar. Allt som rör denna transaktion skall juridiskt göras utan problem.

När pengarna har framgångsrikt överförts till ditt konto, kommer vi att dela
den rapport som skall antas av oss båda. Kontakta mig på min e-postadress
([email protected]) Jag kommer att ge ytterligare information
om hur omedelbart jag får ett positivt svar från dig.

Varma hälsningar,
E-post: [email protected]
Mr. Patrick K. W. Chan

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det går inte att läsa hela inlägget då det hamnar bakom din presentation men det verkar väldigt skumt....

2010-10-22 @ 07:45:39
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Lurendrejeri är det helt klart. Har hört talas om sådant tidigare.

2010-10-22 @ 07:46:48
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0