Ni skall längta till Kvarn...

...inte från Kvarn.
Var det någon som sa i början av terminen. Det är söndag och jag sitter i minibussen på väg till skolan som vanligt vid 22-tiden, med en timmes resväg kvar. Men nej, jag längtar inte till Kvarn, jag längtar hem! Hem till min egen lägenhet som jag lämnade för en timme sedan. Den står ju mer tom än vad den används och i helgen har jag precis börjat komma ikapp mig känns det som.
Det är upprensat i det blivande gästrummet, gardiner upphängda och imorgon/tisdag kommer det en säng som jag köpt från blocket för en mindre summa. Så på fredag blir det att bädda den åt Pia som kommer på lördag förmiddag! Robin är snäll och tar emot den, Tack på förhand!

Det kommer snart möbler som jag har beställt också! En tv-bänk, en hylla och ett matsalsbord med 6 tillhörande stolar, kommer bli superfint. När det är på plats kommer det se lite mer möblerat ut i vardagsrummet iaf. Då saknas egentligen bara taklampa/or, två mattor, ett soffbord och lite tavlor på väggarna, kanske skall ha en vit bänk också mot ena väggen men funderar fortfarande lite kring det...
Jag skulle däremot vilja tapetsera om väggarna...


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det blir säkert jättefint när det blir färdigt. Du har ju en hel del för dig på helgerna med så det finns väl inte så mycket tid över för husligt pyssel ;-)

2010-11-30 @ 07:41:22
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0