Nattorientering

Idag var det Kvarnmästerskapen i nattorientering.  Tydligen var det examination på orienteringsdelen så jag var väldigt glad när jag sprang i mål på under kravtiden!

Var en slags stjärnorientering där man sprang tillbaka till en punkt två gånger som låg i närhet till målet. Första delen gick jättebra och jag sprang på kontrollerna nästan direkt. Men sen när det var dags för kontroll nr 8 fick jag nån black out och hade ingen aning om var jag var eller knappt vem jag var och kände mig ensammast i världen i allt mörker...men det löste ju ut sig till slut - tack och lov!
Det blev ett par handlösa fall (tur att det är mörkt så att ingen ser), och ett dopp i en djup pöl som gick upp till knäna, härligt att bada lite en novemberkväll!
Nu luktar det liniment i mitt rum och det är dags lägga sig. Kommer sova som en spädgris!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det lät svårt och jobbigt. Det är ju svårt nog att orientera dagtid. Du är duktig du :-)

2010-11-04 @ 20:38:47
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0