Gåsmiddag

Förra helgen var det Gåsmiddag på FMTS i Halmstad och Sara såg till att jag fick komma ner som baldejt.Sjöcrona var väldigt artig som kavaljer! Kadetten som serverade välkomstdrinkarna verkade lite uppgiven när jag tog från hennes alkoholfria bricka och nämnde det flera gånger även om jag sa att det var okej ändå.
Fick en bugg med Sara också, riktigt roligt, men kanske inte det bästa för hennes nyopererade knä nån vecka efter att hon kastat kryckorna...Efteråt gick hennes kollega ner på knä när vi hade dansat för att alla skulle tro att han friade till mig. En tjej vid samma bord kom inte långt ifrån Skövde och det visade sig att vi hade gemensamma vänner...som vanligt är världen mindre än man tror!
I helhet var det en riktigt bra kväll för att fatta det kort! Segt att gå upp tidigt på morgonen för att hinna med ett tåg som skulle gå vid 9, men det gick ju det också.
Ett kortare stopp i Alingsås för att hälsa på Axel som bjöd på kaffe och snodd vetelängd innan det bar av hemåt för att ta det lugnt ett par timmar och sen åka tillbaka till Kvarn i vanlig ordning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0