Whisky och sovmorgon

Igår hade vi teoretiskt prov på whisky. Kunde väl gått bättre men det har varit lite väl mkt nu i veckan som har gjort att jag inte vart riktigt med. Missade dessutom två dagar av utbildningen. Det gäller verkligen att man är med på allting som görs om man inte skall halka efter.
på måndag har vi prov på Brandy, Cognad & Armagnac.
Får försöka öva mkt under helgen så att jag sätter minst godkänt på det provet!

Är hemma hos päronen hela helgen nu och tar det lite lugnt, behövdes känner jag! I morse tog jag en riktig sovmorgon, välbehövlig sådan. Det är otroligt skönt att sova! Underskattat! Jag kan med lätthet sova 12h en natt om jag är trött. Men att stiga upp ur sängen är jag inte nåt vidare bra på och är väl en drottning på snooze...
Jag är medveten om att det inte är bra, men tio minuter till hade ju vart så skönt att få sova, men dom gick ju alldeles för fort och tio minuter till skadar väl  inte.
Vips kan det ha gått en timme och morgonen blir inte alls sådär lugn och skön som tanken var när man ställde klockan.
Jag kan ärligt säga att jag mer än en gång har ställt klockan en timme innan bara för att "tio minuter är ju så skönt..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0