Valborg

Det har varit en bra helg! Borde egentligen räcka med att skriva så men eftersom det skulle bli mer än tråkigt blir det ett par meningar till.
Det blev en liten spontan resa till Sara i Halmstad i fredags. Jag fick skjuts av en kompis till min lillasyster jag aldrig har träffat innan. Men det gick bra! Tack för skjutsen! Sen åt jag och Sara potatissallad och grillade revben i hennes söta stuga hon bor i. Lite vin senare begav vi oss med buss in till stan. En bussresa som var lite utöver det vanliga...
Det var sjungande studenter på bussen som sjöng alla de möjliga låtar som Halmstad-kändisar gjort. Boten Anna, jag går och fiskar etc Och diverse alla ettor är skit treor är bäst låtar i något nasalt läge.
Efter en stund kom det dessutom ett gäng killar som jag gissar varit på nån slags maskerad, för det var killar utklädda till tanter, Asterix, obelix, Munk och en del annat som man tyvärr inte kunde urskilja.
En drink på Morfars och sen kollade vi läget på Mårtenssons, men där var åldersgränsen 19 och vi vandrade vidare mot Bond istället där vi sen stannade. Riktigt bra musik och strawberry daquirin var som en gastronomisk orgasm.
Borde räcka med den förklaringen!
Under kvällen träffar jag på både en lumparkompis jag inte sett på länge och en kille ur min pluton från Kosovo som var där med en annan som också var med där nere fast från en annan pluton. Oväntat men kul!
Rätt som det var slog klockan tre och det började spelas tryckarlåtar....Men vi hade bara mat i huvudet och rusade upp för att hämta jackorna och rakt in på McDonalds och tog en taxi hem.

På lördagen sen tog jag tåget till Katrine, hon var inte riktigt så trött hon hoppats på efter Valborg så vi gick till SOHO här i Göteborg och tog en öl, och sen vidare till ett annat ställe där vi tog en Mojito och en strawberry daquiri. Båda med Captin Morgan i, vad var grejen med det?
Får kolla upp det där, i den sista passade det inte alls in i men Mojiton fungerade även om det tog väldigt mkt smak av Morgan..
Idag börjar bartenderutbildningen jag skall gå, lär väl få lära mig ett och annat förhoppningsvis!

Kommentarer
Postat av: Ems

sv: hehe vet ;)

hur mår du idag då?

2010-05-03 @ 09:13:33
URL: http://lifebyemma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0