Tjockispromenader

Äntligen har jag satt igång med mina morgonpromenader, eller som jag egentligen kallar det - tjockispromenader.
En person jag känner har en flickvän som också håller på med det här, men hon har ett lite finare ord för det.
Hon "PIF:ar" (Promenad innan frukost). Det är ett bra ord, men än så länge får jag nog kalla det för tjockispromenad.
Tror att det blev några kilon under den tiden jag bodde hemma, dom skall bort och sen är det några till som skall försvinna.
Skall bli skönt att kunna börja springa igen! Inte långt kvar nu. Hade tänkt börja om två veckor ungefär med korta rundor innan jag tar längre sträckor. Inte tid eller ork att gå sönder pga att man överanstränger fötter eller knän.
Asfalt är ju inte det bästa för kroppen heller...Kanske borde kolla upp vart man hittar löpspår för någonstans.

Det är skönt med promenaderna i alla fall. Jag har hittat en lagom lång runda på ca 40 minuter. Man blir dessutom piggare och jag kan sitta och plugga innan "skolan" börjar vid nio sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0