Rensning!

Idag är det en ganska händelserik dag ändå måste jag säga. Jag skall upp på vinden i stallet och rensa ur mina gamla flyttlådor, rida ut med Jenny och sen träffa Sofie inne i stan.

Vad gäller flyttlådorna då talar vi verkligen gamla sådana! Det är från första flytten vi gjorde bla när jag var 11 år och även från flytten när jag var runt 17. Jag känner mig själv och vet med mig att det kommer ta ganska lång tid innan jag är färdig.
Du vet, när man hittar tex en dagbok man skrev när man var 7 år gammal är ju ganska lätt att fastna i, skolkatalogen från mellanstadiet och högstadiet. Jag var ju så smart dessutom att jag skrev ett par beskrivande ord om de flesta jag kände eller visste vem det var i en av mina högstadiekataloger. Tur att jag verkligen inte ogillade någon så pass att man klippte ur den personens huvud eller målade svart med spritpenna som jag minns att en kompis till mig har gjort. Jämfört med hennes katalog är ju min som ny =)
I vilket fall så är tanken att jag skall vara stenhård! Slänga allt skit som man inte kommer plocka fram eller behöva i framtiden, borde sträcka mig till att ha en flyttlåda med den typen av grejer beroende på hur mkt saker jag har (ingen aning).
Men sen kommer det säkert bli så att "den där grejen" måste jag ju behålla, och den som ligger i den lådan kan man ju bara inte slänga, den kan vara bra vid ett sådant tillfälle....suck, jag känner mig själv alltför väl.
Hoppas för min egen skull att jag lyckas slänga det mesta nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0