Bartenderutbildning

Då har jag avklarat min första dag på bartenderutbildningen. Min första dag i det som kallas för det civila mörkret, där jag inte varit sen jag tog studenten för snart fyra år sedan.
Det kommer bli fyra intensiva veckor och en hel del plugg på fritiden!

Vi fick lära oss en liten del av hur freepouring går till. När man häller ur flaskan på frihand och skall mäta upp exakta cl i glaset och dessutom kunna göra det till flera drinkar som kanske vill ha lika mkt sprit i.
Efter en hel del spill gick det ju framåt åtminstone. Skall se till att inte doppa flaskan i glaset bara vilket jag hade lätt för...kan man skylla på att baren var för hög?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0