Att "sitta offentligt"

Vad är egentligen grejen med att sitta ner, i mitten på den största ytan du kan hitta i ett köpcenter?
Igår när jag kom ut från hemköp satt det två personer, just på det här viset. Jag tittade lite på dom först och suckade litegrann och funderade på vad som sagts om jag hade frågat om varför dom faktiskt satt just där och inte någon annanstans som är trevligare än ett skitigt golv.
Jag kom fram till att svaret blivit att man faktiskt får sitta precis vart man vill och att det är alla människors rätt att vara sig själv, blablabla...
Jag fortsatte rakt fram men kom på att den närmsta utgången var om man gick snett åt vänster och ändrade riktning. Såklart råkade det infalla precis när jag passerat det sittande paret och jag fick en skeptisk blick av de båda. Det var som att man kunde läsa av hur tankarna snurrade. "Måste hon gå precis bredvid oss när det finns så mkt annan yta att gå på?" Det var uppenbart att det var jag som var konstig i det här fallet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0