Nyinflyttad!

23 år gammal, precis flyttat in i min tredje egna lägenhet med ingång 13 våning 3 och det är en 3:a!
Kan det bli mer treor?
Det här skall nog bli kanon! tredje gången gillt sägs det ju och bättre läge än så här kan jag nog inte få.
Blir jag hungrig kan jag bara skicka ner en liten korg med pengar i och en lapp där det står vad jag vill ha för mat....rent teoretiskt sett, det lär inte hända även om det hade vart riktigt roligt att iaf ha gjort det!

Själva flytten hit i sig var ganska rolig. Vi kom hit och det var tomt på folk på stan och ingen i vägen på lastzonen. Vi hade däremot hört rykten under resans gång att det var student samma dag i Skövde. No shit sherlock, bara en stund efter att vi landat in med lastbilen var det smockfullt med folk. Jag visste knappt att det fanns så många människor här! Vi bar upp lite grejor men till slut kändes det nästan pinsamt och som om folk tänkte "Måste dom flytta idag? Och varför just nu och HÄR?!"
Det kändes bättre att stå på balkongen och titta på kortegen, resterande lådor och möbler tog vi när allt folk skingrat sig.

TACK för hjälpen Mamma, Pappa, Pia och Robin! Och Joakim såklart som var duktig att bära soffan kvällen före när vi lastade flaket!

Det verkar nästan som att studenterna förföljer mig i år. När jag var på bartenderutbildningen körde dom förbi oss ett antal gånger, veckan efter flyttade jag hit och då var det massa här och sen åkte jag till Sthlm i förrgår och då var det studenter där. Den enda student jag faktiskt har lite koll på (tack vare att Mamma sagt det) är värnamos som tydligen springer ut nästa vecka. Och nej, då är jag inte där utan befinner mig i Örebro, Kan det vara så att studenten tas där uppe samma vecka? Jag b´lir inte förvånad isåfall...




Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Nästa vecka vet jag inte att jag har sagt att det är någon student här...? Däremot idag och du kom ju hem hit idag så du missade ju inte det i alla fall.



Du får rita en karta nästa gång du letar efter tvättstugan så du hittar tillbaka :-D

2010-06-11 @ 19:13:31
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0