Gubben på hemköp

Igår när jag kom till Halmstad skulle jag svänga förbi hemköp och köpa lite gott inför kvällen innan jag begav mig mot Ringenäs där jag skulle fira åtminstone första delen av 2010 års midsommarafton.

Jag hade lovat min Pappa att kolla efter en tidning och stod vid tidningsstället och kollade litegrann när en gubbe med rullator kommer fram till mig och säger;

- Jaså du letar efter en tidning du?
*Ja jag gör ju det...
- Ja...jag letar efter potatismos...jag har gjort det i två dagar nu!
* Ojdå! Men har du frågat personalen om hjälp?
Så gick han iväg lite sakta för att sedan vända tillbaka:
- Vet du...du är lik den där, Victoria. Har någon sagt det till dig tidigare?
* Mjo, Mormor brukar säga det.
Och sen mumlade han nåt om mina ögon och gick sakta därifrån igen

Haha så sött...hoppas han hittade sitt potatismos till slut så han slapp leta en tredje dag. Men som dom säger i sagan, så vitt jag vet så är han kvar där än!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det är ju Victoria som är lik dig, inte tvärtom :-)

2010-06-26 @ 23:37:48
URL: http://sjohemmet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0