Tack för hjälpen!

Idag har jag varit på Intersport här i Skövde och fått hjälp med att prova ut ett par nya löparskor. Man fick börja med att sätta på sig ett par "provskor" och springa på ett löpband en kortare stund samtidigt som han filmade benställningen och visade hur man sprang. Jag hade en väldigt tydlig pronation på högerfoten, så nu har jag äntligen kommit underfund med varför jag lyckades springa sönder foten på löpbandet i vintras.

Pronation är att man nästan viker vristen inåt och det blir lättare att stuka foten samt att det tar på knän.
Tydligen är detta väldigt vanligt, men jag hade lite för mkt på just högerfoten och jag fick prova ut ett par skor som skulle passa och fick förklarat hur skon skulle sitta och sen blev det en tur på löpbandet igen där jag fick se vilken skillnad det faktiskt var.
Så skall du köpa ett par nya löparskor rekommenderar jag att gå dit!

Det var helt enkelt dags för mig nu, mina andra har jag haft sen innan inryck i lumpen sommaren 2006.
(Ett par löparskor skall bytas med 1-1.5 års intervaller för att inte gummit skall torka ut och det skall bli för slitet)
ÄNTLIGEN!

Jag har även skrivit in mig på en träningsanläggning här i Skövde där jag fick genomgång tillsammans med en PT (Personlig tränare). Han visade mig runt på gymmet och gick igenom ett program som jag skulle köra och på onsdag skall jag komma tillbaka igen och sen skall vi lägga upp lite mer om min träning. Verkar väldigt seriöst och är inte speciellt dyrt heller. Jag trodde att det skulle kosta bra mkt mer!
Jag skrev in mig och kommer betala ett par hundra i månaden och får då träna hur mkt jag vill. Väljer mana tt ha en PT kostar silverpaketet en tusenlapp för 12 månader och då träffas man ungefär en gång i månaden.
Det känns lite overkill att ta guldpaketet då det ingick medicinska tester men det känner jag att jag gör tillräckligt inom FM!




Det är tyvärr inte killen på bilden som hjälper mig på gymmet...damn


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det var värst vad du har varit duktig på att skriva nu då :-) Det lät ju bra det där med utprovningen men för min del så klarar jag mig nog utan löparskor. Du kommer ju att bli värsta atleten om du ska träna så.

2010-08-30 @ 08:17:56
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: andreas johnsson

tur de för killen på bilden är nog lite för gammal för dig

2010-09-28 @ 20:13:17
URL: http://addan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0