Spontanresor for the win!

Spontanresor for the win!
Sitter och pratar med Pia, och vi kom att tänka på en spontanresa vi gjorde till Helsingborg en helg i maj 2008. Det var verkligen nåt utöver det vanliga och nåt att berätta för barnbarnen (när deras föräldrar inte är i närheten).
En riktig rövarhistoria där detaljer kanske inte behöver vara med men i storhet behövs inte ens historien kryddas nåt, det är tillräckligt ändå!
Vi kom även in på massa andra saker vi varit med om. Som när jag köpte en hatt på krogen kvällen innan spontanresan. Frågan är om det var ett helt ärligt köp egentligen, men han fick betalt med bra ränta och jag fick vara snygg den helgen tack vare Pia som sprang iväg med den i sina leggings.
En annan gång ville en afrikansk man som inte kunde svenska ta med oss hem till sin lägenhet i Malmö för att dricka öl, vilket vi inte tyckte var jättepassande då han var 50-60 år och vår kompis Rasmus som var med på bussen inte verkade lika välkommen. Istället drog vi till nåt annat ställe där vi dansade på scenen tills vi tappade bort varandra och tog varsin buss tillbaka till där vi bodde. Vi har fått folk att tro att vi är från Norrland både en och fler gånger, nästan blivit strypta av arga danskar när vi jobbat som biljettförsäljare, varit en vecka i Ayia Napa tillsammans som får tala för sig själv. 
Alla nakenbad vi gjort i diverse hav mitt i nätterna är också nåt att minnas!
Jag skulle inte varken ha tid, ork, plats eller vilja att skriva ner en tredjedel av allt vi har hittat på. Det är nog inte så lämpligt för den delen heller, men lite kan man ju bjuda på tycker jag!
På lördag får jag träffa henne igen iaf! Första gången sen jag åkte ner till Kosovo. Det kommer bli Galet kul!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0