Pizza

Nu är det mer än ett faktum, jag måste hitta en lägenhet! Annars kommer jag bli tjock inom en snar framtid!
Jag som precis lyckats gå ner tio kilo vill ju inte gå upp dom det första jag gör när jag kommit hem.
Har varit trött på sallad och ville knappt ta av gurkorna i slutet, rödbetor som varit en storfavorit känner jag inte heller speciellt starkt för längre, tyvärr. Men med nyttig mat på regelbundna tider och en del träning så gick det ganska bra för mig ett tag!
Nu när jag kom hem fick jag en förkylning och gjorde samtidigt ett besök hos läkaren som bestämt att jag inte får springa eller ens få upp nån puls på en månads tid. 
Det lilla problemet är min mamma som lagar jättegod mat och bakar gott bröd hela tiden. Det hade ju gått bra bara jag fick röra på mig ordentligt, jag vill ju ut och springa nu när jag äntligen kommit igång ordentligt!

Var väldigt glad för ett par veckor sedan när jag sprang min första mil och gjorde det under timmen. När jag sprang min andra mil några dagar senare, efter att ha jobbat hela natten, tog jag brons med bara 7 poäng från silver i Fm-Atlet. Det kändes väldigt bra då mitt mål egentligen vara att klara springa hela milen och få den klockad på en plan sträcka (och plant var det, vi sprang på en flygraka fram och tillbaka med 2km intervaller). Skall försöka mig på guldet till hösten om det finns möjlighet. Då har man hunnit träna upp både löpningen och styrkan! Framförallt kommer jag ha bättre förutsättningar än efter att ha jobbat en hel natt!
Och mål är alltid bra, då blir man mer motiverad att fortsätta när det känns lite trögt!
Just nu har jag en massa motivation som vill ut och funderar på att köpa nya löpskor redan i helgen! Man skall ju byta minst en gång per år sägs det, jag köpte mina sommaren 06 innan jag ryckte in i lumpen så det är väl dags att byta nu! 
Och nu ringde pappa och frågade vad för pizza alla ville ha...vad skall man säga? Mums och tack för maten är nog en bra början. Det andra, det tar vi hand om i mitten av maj!
 

ImagePizza - Online Delivery

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0